poniedziałek, 2 marca 2015

Pani Matka-czego nam nie wypada, a czego wręcz nie wolno?

Nie wiem czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad kwestią: co wypada a co nie wypada robić rodzicom? Zauważyłam, że zostając matką zostałam "zaszufladkowana" i chyba już do końca życie z tej szufladki się nie uwolnię. Każdy wie jakie ma obowiązki jako rodzice, doskonale wiemy, że nasze beztroskie, nastoletnie życie się kończy a zaczyna się dojrzałe, odpowiedzialne za drugą istotę. Ale czy my jako rodzice nie mamy prawa czasami odejść na chwilę od tego codziennego życia rodzinnego, po prostu wyluzować się, zmienić klimat? Nie raz spotykając się ze znajomymi w pubie czy wychodząc do klubu słyszałam później komentarze: "zostawili w domu dziecko a sami się bawią", ale co w tym złego? Dzieci w tym czasie się pod opieką dziadków, więc są bezpieczne; ja z mężem ani się nie narkotyzuję, ani nie zataczam pod wpływem alkoholu, więc jakie są wady takich wyjść? To jest tylko jeden przykład. Bo oczywiście matce nie wolno palić papierosów, nie wolno wypić w weekend lampki wina czy broń boże wyjść z domu na miasto, no i wystroić też się nie można bo zaraz usłyszysz: "sama się stroi a dziecku to nic nie kupi". Ojcowie w tej kwestii mają lepiej, bo im nie nie zarzuci, że się upił kiedy zorganizował dla kumpli "pępkowe", bo ojciec pracuje cały tydzień to ma prawo w weekend wyjść z kolegą do baru. Tylko my te podłe kobiety, które siedzimy całymi dniami w domu przed tv, pachniemy, nie musimy pracować a tylko narzekamy. Tak to właśnie wygląda, bo najłatwiej przychodzi nam ocenianie innych.
Ja jako matka dwójki dzieci to w ogóle nie powinnam wystawiać nosa poza dom (oczywiście bez dzieci), o wydaniu pieniędzy na ubrania czy kosmetyczkę to już nawet nie wspomnę no i najważniejsza kwestia: nie mogę narzekać! bo przecież to mąż tyra w pracy 12h dziennie, bo niczego mi przecież nie brakuje, bo siedzę wygodnie w domu a kiedy dziecko śpi to ja mogę się lenić do woli. Więc drogie panie nie wiadomo dlaczego tak narzekamy, ale faktem jest, że jakoś mała liczba ojców chce iść na urlop tacierzyński albo zamienić się z nami miejscami ;)

1 komentarz:

Dziękuję że pozostawiłeś po sobie ślad :)

Copyright © 2014 KikaLifestyle , Blogger