poniedziałek, 2 marca 2015

Dlaczego posiadanie kolejnego dziecka jest wspaniałe?

Kiedy pomyślałam o założeniu bloga pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to RODZEŃSTWO! Niedawno jak już wiecie zostałam mamą po raz drugi. Decyzja była świadoma aczkolwiek trudna, bo jak sami wiecie nigdy nie ma dobrego momentu na dziecko a na kolejne już szczególnie (o tym będzie kolejna notka). Bardzo długo dojrzewała we mnie myśl o kolejnym dziecku, która była podsycana przez mojego męża i przez moją starszą córkę. Więc się zdecydowaliśmy i już nie było odwrotu. A teraz? widzę tylko same plusy posiadania więcej niż jednego dziecka.
1. Po pierwsze: moja córka jest szczęśliwa, a szczęście moich dzieci jest najważniejsze. Mimo, że różnica wieku jest spora (4,5 roku) to Zuzia nie jest zazdrosna o młodszą siostrę, rozmawia z nią jak z rówieśniczką (różnica jest taka że Gabi nie odpowiada słowami ;)). A gdybyście widzieli jak Gabi uśmiecha się za każdym razem kiedy Zuzia na nią spojrzy albo coś do niej powie :)
2. Dziecko to przeogromne szczęście a dwójka dzieci to szczęście podwójne ;) Nawet nie wiedziałam, że można tak mocno kochać taką małą istotkę. Tzn wiedziałam, bo pierwszą córkę kocham bardzo, ale miałam obawy, jak podzielić moją miłość na dwie osóbki? Przecież nie da się kochać jeszcze bardziej?! Otóż się da i potwierdzam to nie tylko ja, ale i mój mąż, moi rodzice, rodzina.
3. Moje dzieci mają świadomość, że kiedy zabraknie rodziców to nie zostaną same. No może jeszcze nie zdają sobie z tego aż tak sprawy, ale myślę, że za kilka/kilkanaście lat będą nam w duchu wdzięczne, że jest obok osoba, dzięki której nie będą same.
4. Rozwój to podstawa, a dzieci doskonale rozwijają się przy innych dzieciach. Może jeszcze nie widać tego w naszym przypadku, ale wierzę, że dziewczyny wiele się od siebie w przyszłości nauczą.
5. Umiejętność współżycia z drugim człowiekiem. Bo o ile życie z rodzicami wychodzi "naturalnie" o tyle życie z siostrą/bratem do łatwego nie należy. Bo siostra zabiera mi zabawki, bo dostała lepszy prezent, bo ona ma duży pokój itd.
Na pewno plusów posiadania więcej niż jednego dziecka jest o wiele więcej, ale w tej chwili nic mi nie przychodzi do głowy. Na pewno nie raz będę pisała o relacjach siostra-siostra więc nic straconego ;)
Wiem jedno: urodzenie Gabrysi było najlepszym co mogłam dać Zuzi, sobie i mężowi (oprócz miłości oczywiście) :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję że pozostawiłeś po sobie ślad :)

Copyright © 2014 KikaLifestyle , Blogger