piątek, 17 kwietnia 2015

Mieszkanie na wsi-plusy i minusy!

Jak wiadomo i mieszkanie na wsi i mieszkanie w mieście ma swoje dobre i złe strony. Ja wychowałam się w mieście (no dobra, miasteczku :P), mieszkałam w bloku do 18 roku życia. Jednak odkąd urodziłam Zuzię mieszkamy na wsi, najpierw na jednej, później na drugiej, więc co nieco o tym wiem. Co więc dokładnie uważam za zalety i wady mieszkania poza miastem?

ZALETY:
1. Mamy swoją, własną przestrzeń.
To jest największy plus mieszkania na wsi. Robisz grilla: nikt nie dzwoni po policję, że za głośno; jest upał: dziecko biega w samych majtkach wokół domu i nikt nie podgląda, nie komentuje. Robisz po prostu to co Ci się podoba i nikt nie robi Ci z tego powodu problemów.

2. Powietrze.
Z tego chyba każdy mieszkający na wsi korzysta na maksa: świeże powietrze. Oczywiście nie jest ono tak świezutkie jak powinno być, bo nawet na wsi są samochody, kominy itp., ale jest o niebo lepiej niż w mieście. Dodatkowo mieszkając obok lasu (jak ja), odpoczywamy od spalin.

3. Długie spacery obfitujące w piękne krajobrazy.
Mieszkając obok lasu często robimy sobie wycieczki. Nie ma nic piękniejszego niż las o każdej porze roku, gdzie nie ma wieżowców, supermarketów i innych Stonek.

4. Cisza.
Bo oprócz przejeżdżających samochodów czy traktorów pracujących na polu, słychać jedynie śpiew ptaków, szum drzew. Coś pięknego, wspaniałego, uspokajającego, a jak działa na zmysły.

5. Relaks.
Ponieważ jest cisza, świeże powietrze, to łatwiej zapomnieć o problemach, zrelaksować się, odprężyć i odpłynąć leżąc na leżaku i grzejąc się na słońcu.


WADY:
1. Brak rozrywek.
Nie jesteśmy jedynymi mieszkańcami wsi, jednak nie ma tu możliwości wyjścia do kina, do pubu, na wieksze zakupy, bo oprócz jednego sklepu, czy szkoły nie ma nic.

2. Bez samochodu ani rusz.
Jeśli chcę się przejść to biorę Gabi w wózek i idę na spacer, jednak jeśli chciałabym przejść się do koleżanki, czy do lekarza to bez samochodu nie dam rady, bo najbliższe miasteczko mam 7 km dalej.

3. Mało ludzi.
To jest dla mnie bardzo duży minus. Jestem osobą, która uwielbia tłumy (niestraszne mi dzikie tłumy w weekend w galerii handlowej!), uwielbiam kiedy wokół dużo się dzieje, a na wsi tego nie ma. Każdy jest zapracowany, każdy zawsze ma coś do zrobienia i nie ma czasu, żeby się spotkać, wypić kawę czy wieczorem drinka.

4. Złe warunki komunikacyjne.
Jeśli nie masz samochodu to jesteś uziemiony, ale jeśli z Twojej wsi nie możesz się wydostać bo nie ma busów czy autobusów, to już jest na prawdę źle. Nie możesz nic załatwić, jeśli nie masz się czym poruszać. Do tego żeby wyjść z dzieckiem na spacer musisz uważać, bo brak chodników sprawia, że idziesz ulicą, którą co chwilę przejeżdża tir czy inny wariat drogowy.

5. Małe zakupy.
Chciałabyś zrobić zakupy na cały tydzień? Oczywiście możesz, ale znając życie w małym sklepiku na wsi, nie dostaniesz połowy rzeczy z Twojej listy, bo produkty dostępne tu są jak najtańsze, najprostsze i brak nowości.

6. Rozwój dziecka.
Jeżeli w Twojej wsi jest przedszkole, szkoła, to masz szczęście, bo nie wszędzie tak jest, Często rodzice muszę dowozić dzieci kilka km, co jest uciążliwe i czasochłonne. Wszelkie inne zajęcia typu tańce, zajęcia sportowe, nauka gry na instrumencie, czy basen, są poza zasięgiem waszej wsi, więc nie ma szans, że Twoje starsze dziecko będzie chodziło na piechotę na piłkę nożną, bo musisz je dowieźć.

Jeśli czegoś wam brakuje na tej liście wad i zalet to piszcie śmiało. Jak widzicie ja znalazłam więcej wad, ponieważ wieś to jest to co lubię "od czasu do czasu", a tak na prawdę zawsze uwielbiałam miasto. Nigdy nie przeszkadzał mi zgiełk, hałas czy tłum, wręcz przeciwnie. Chyba jestem jeszcze za młoda i mam za mało doświadczenia życiowego, aby docenić tę ciszę i spokój jaka panuje na wsi. Na razie po cichu liczę, że spełnią się nasze plany i na kilka lat pożegnam się z wsią, ale na pewno będę tu przyjeżdżać z dziećmi, żeby skorzystać z tej swobody.

Wszystkie opisane wyżej punkty są tylko i wyłącznie moją opinią!

zdjęcie pochodzi ze strony podatnicy.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję że pozostawiłeś po sobie ślad :)

Copyright © 2014 KikaLifestyle , Blogger