sobota, 18 kwietnia 2015

Matka samotna..

Czy nie macie czasami wrażenia, że po urodzeniu dziecka duża część waszych znajomych (szczególnie tych bezdzietnych), nagle gdzieś się rozpływa? już nie ma częstych telefonów, ustawek na piwo czy imprezę, lub po prostu spontanicznych odwiedzin. Ja właśnie jestem na tym etapie, gdzie mam garstkę znajomych, bo reszta gdzieś "uciekła". A dlaczego tak się dzieje? Myślę, że powodów jest kilka.
Wiele osób myśli, że jeżeli jestem matką, to mówię tylko i wyłącznie o kupkach, ząbkowaniu, przewijaniu, rozszerzaniu diety itp., a czy nikt z nich nie pomyślał, że ja właśnie po to chcę wyjść, aby przez moment o tym wszystkim nie myśleć? Siedząc 24h/dobę w domu z dzieckiem też mam ochotę odzipnąć i pogadać o pierdołach, posłuchać o problemach innych, czy pośmiać się z głupot.

Kolejnym powodem braku kontaktu jest pewnie fakt, że wiele osób myśli, iż masz dziecko to nie masz jak/kiedy bez niego wyjść, bo jeżeli raz odmówiłam wyjścia na drinka (bo akurat wtedy dziecko zachorowało, albo nie miałam z kim go zostawić), to na tej jednej próbie się kończy, bo "pewnie znowu nie będzie mogła wyrwać się z domu". Otóż takie myślenie jest błędem! Mam rodziców, którzy raz na jakiś czas chętnie zostaną z dziećmi w domu, żebyśmy mogli gdzieś wyjść. Dziecko też nie choruje przez cały rok, więc czasami warto zadzwonić więcej niż raz i zapytać, czy się spotkamy.

To samo dotyczy odwiedzin. W naszym domu nie wyznajemy zasady: Dzieci=cisza! Nasze córki od małego są przyzwyczajane do tego, że nie chodzi się na palcach kiedy śpią, więc spokojnie każdy może wpaść do nas wieczorem, pogadać, obejrzeć film, a nawet gdybyśmy zrobili imprezę na 30 osób to naszych dzieci to nie ruszy.

Więc drodzy znajomi innych rodziców: nie bójcie się tego, że po pojawieniu się dziecka wasze relacje się zmienią.Oczywiście już nie będzie cotygodniowych imprez czy popijaw kilkudniowych, ale raz na jakiś czas nawet rodzice chcą wyjść z domu i porozmawiać o czymś innym niż pieluchy, słoiczki i wózki ;]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję że pozostawiłeś po sobie ślad :)

Copyright © 2014 KikaLifestyle , Blogger